varför köpte jag henne?

nu tänkte jag berätta om varför jag köpte just primel och kanske lite om de andra hästarna jag provade ;)

men först ska jag svara emelie: jag skulle gärna göra en bildbomb! men.. har inte så många bilder för mamma har inte varit med och fotat så mycket.. men vi kan säkert lösa det nu snart ;)
 
men varför fastande jag för just henne?
allt började med att vi provade Figaro, en 6 åring på 1.75 m. han var super fin och helt underbar. provade honom 2 grr och var helt säker på att jag skulle köpa honom.. men tydligen hade vi blivit lurade och han var inte alls så bra som vi trodde..
sen provade vi Choice, henne provade jag bara en gång och det känndes helt fel från första början. Choice var en fin häst, absolut men ägarna känndes så konstiga, dom kollade inte ens på när jag provred?? kanasigt.
sen provade vi Pommes och vi klickade verkligen första gången. direkt när vi kom in i stallet tänkte jag att den hästen ska jag ha! och det blev ännu bättre när jag red henne, vi hör verkligen ihop, hon är min andra halva och vi förstår varandra så otroligt bra. Hon har något som är lite extra och varje gång jag ser henne blir jag hur glad som helst. hon är helt underbar. henne provade vi också bara en gång eftersom att det var långt att åka och det var en till som ville ha henne, så då sa vi att vi tog henne för att vi säkert skulle få henne, hehe :P
och jag ångrar verkligen inte en ända sekund att jag köpt henne, hon är världens bästa häst helt enkelt! det är det bästa köp jag någonsin gjort! :')

nu när jag satt och skrev kom jag även på att jag kan ju lägga upp de bilder jag har så kan ni ju få se dom? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0