hehe, jag har inte bloggat :)

 shiit, jag var helt säker på att ingen läste min blogg!! men tydligen så fanns det folk som gjorde det :D haha, awesome :)
klart jag ska berättaa om den lilla nykomlingen i familjen!
Hon heter ju Primel som ni nog vet, men hon kallas för Pommes :) ibland så blir det lite andra namn också, som lisa, pompom och massa annat, haha ! :)

Pommes är bara 5 år, så hon är bara en liten bebis och är alltså under inridning så det är mycket att jobba med vilket är super kul! :)
hon är underbart snäll och man kan inte tro att hon är så ung för hon är alltid så snäll :) hon är nästan alltid lungn men jag har någon konstig kännsla att hon blev slagen på sitt för förra ställe i tyskland då hon är väääääldigt skygg och råkar man vifta med något händer det att hon nästan sätter sig på ruman och springer iväg :/ men såklart har hon inget att vara rädd för och vi jobbar mycket på detta då jag vill att hon ska känna sig trygg!

Pommes har bara bott i sverige i ca 2 månader. Sandra (hennes förra ägare) importerade henne från en gubbe i tyskland, sen har hon ridit till henne lite och sen skulle hon flytta till irland så hon fick sälja min lilla bebis :)
Pommes pappa heter Prinz Oldenburg och var enn känd häst i tyskland. han var med i det tyska landslaget och har hoppat tävlingar som tex falsterbo så ni kan söka på google om ni vill se honom, super fin! helt vit :D
Hennes mamma heter miss golden om jag inte minns helt fel. henne vet jag inte så mycket om :( men får en konstig kännsla av att hon var brun?? haha :)

pommes är 165 cm hög men hon växer nog ett par centimeter till :) hon äääääälskar att duscha också förresten.
hon är givetvis en hopphäst och om ett år ungifär satsar jag på att komma ut på vår första riktiga tävling! :)

har ni mer frågor så lämna en kommentar!

hoppa är det bästa hon vet! hindert ligger på 60 cm  och som ni ser har hon kapacitet för mycket mer! jag har hoppat 85 cm med henne nu och hon flyger över allt! underbar häst :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

kan du inte lägga ut en stor bildbomb på den lilla hästen? :)

2012-09-03 @ 07:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0