dressyrträningen

hehe nu kommer uppdateringen om vad vi gjorde :P bättre sent än aldrig?
vi började med att jag red fram honom ;) fick honom helt ok samlad i skritten men i traven blev han jätte spänd och var super svår att jobba med :/
så vi red på en volt. där stälde jag honom utåt och sen inåt. så vi delade in volten i 4 delar. på första delen så stälde jag honom utåt, på andra inåt, på 3:e utåt och fjärde inåt. då blev han mycket mer lösgjord i skritten och trampade mycket bättre under sig osv ;) sen i traven drog han upp huvudet och lekte camel i början, men sedan förstod han att det var mycket skönare/lättare att vara mjuk så mot slutet var han super härlig att rida! det känndes till och med som om jag skulle kunna sitta ner i traven på honom (han är JÄTTE SKUMPIG) i galoppen var han fin nästan hela tiden (Y) men vi skrittade mest för att han skulle vänja sig vid att jobba på det sättet.
så vi kom fram till att jag måste anstränga mig mer med handen. asså när jag travar har jag svårt för att han handen stilla så jag måste anstränga mig mycket mer för att kunna ha händerna stilla. och sen ska jag ha mer kontakt med munnen på honom då jag gärna rider på lite halvlånga tygler :P så jag ska liksom "prata" med honom via handen. svårt att förklara men jaja :) det var allt tror jag ;)
tycker det är ganska stor skillnad på både mig och challe ;) denna bilden (uppe) är tagen typ första eller nadra gången jag red honom ;)
och denna bilden blev tagen typ precis när vi kommit hem från sommarbetet ;) vet ej riktigt vad jag gör med min sits på den bilden men snyggt är det inte iaf :P
och jag tycker att min sits har förbättrats sedan dom bilderna togs också i och med att vi har börjat träna och chagall har börjat bygga mer muskler nu också ;D

Kommentarer
Postat av: josephine

ni e super duktiga ! :D



shiiiit vilken skillnad ! :o han ser sjukt ståtlig ut på den understa bilden ;)

2011-09-06 @ 21:11:14
URL: http://horsefuture.blogg.se/
Postat av: Hanna

vilken skillnad, hur länge har du haft h*n?

ser bra ut på understa bilden

2011-09-07 @ 07:31:28
URL: http://lifelongdream.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast han går ju inte i form för 5 öre.

2011-09-17 @ 20:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0