min åsikt om natural horsmanchip

nu tänkte jag berätta vad jag tycker om nh ;)
jag tycker att dom som vill ska väl få hålla på med det men jag tycker att det har börjat gå till överdrift.
nh för mig är att hästen ska vara glad, man ska kunna kominusera med hästen och hästen ska ha förtroende för en.
Men jag tycker det har blivit överdrivet hos vissa. för att det är vissa som inte motionerar hästen som vanligt för att dom ska lära hästen att gå upp på en trä "byggnad" ärligt så tror jag inte att hästen blir lykligare av det.
jag tycker det är viktigt att kunna motionera sin häst på ett bra sätt och ha NH utanför ridningen. (jag menar inte att man ska sitta och piska sin häst för fulla muggar när man rider) men egentligen förstår jag inte vitsen med att lära sin häst stegra förutom att det ser coolt ut ;)
ska man lära sin häst stegra tycker jag att man ska göra det utöver det vanliga.. inte att byta bort tex ett ridpass (som hästen faktiskt behöver för att må bra utav) för att lära sin häst stegra för det har den ingen nytta av i framtiden :P
men det är min åsikt, om ni har andra får ni gärna kommentera, är alltid kul att höra andras ;)
förstår inte meningen förutom att det ser färckt ut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0