Hästar jag har/haft!

tjoflöjt :)

tänkte berätta lite om hästarna på min header och några andra hästar också ;)
just nu har jag 2 hästar!
jag börjar med min favorit, Apricot Brandy.
Brandy bor just nu i mitt hjärta och kommer göra det livet ut. Honom hade jag i exatkt 7 månader (han gick bort på vår 7 månaders dag) han fick en sjukdom som heter artros, orkar ej skriva om den nu. men den sjukdomen får hästen redan när den föds men det är ingenting man ser från början. När en häst har börjat utveckla den sjukdomen så finns det inget man kan göra. Brandy var en morgon-fjording korssning och bar 160 cm hög. han är helt ärligt den underbaraste hästen jag haft. Brandy är hästen i mitten på headern.
Filuren
filuren är en liten shetlands ponny som jag har 3 dagar i veckan. Honom kan jag ju såklart inte rida men det finns ju så många andra saker man kan göra? :) Han är svart och han är hästen till vänster längst ner ;)

Filuren 2
stora filuren var min kompis häst som jag fick rida 4 dagar i veckan, han var jätte skojj, tack mathilda :)

Dajm II
Dajm var min första foder häst. hade honom i 1,5 år och vi kom väldigt långt med varandra. han är ett gottlandsrudd på 129,5 cm. Han fyller 22 år den 28 maj. så ett stort grattis i förskott. han var väldigt envis men om han inte hade varit det så hade det inte varit dajm. underbar häst när man lärt känna honom ;) Dajm är längst ner till höger på headern.

Curino
Curre var hästen jag fick när jag slutatde på dajm. Han är 25 år men han är ung för sin åler :) han är inte min typ av häst, då jag gillar hästar som är lite jobbiga ;) Curre är hästen högst upp till höger.

Cinzano
Han är egentligen bara en häst jag haft på ridläger 2 år men han och jag klickade direkt och jag tycker så väldigt mycet om honom. Han är en d-ponny, det är typ det ända jag vet om honom ;) han är hästen högst upp i mitten, som hoppar!
Ronaldo
han vart min första sköthäst och jag hade honom i 3 år! :P så söt var han :) minns ej så mycket av den tiden då det var 3 år sedan jag slutade på honom men han är väldigt söt och trevlig och väldigt mysig :) tyvärr är han skadad nu men jag hoppas att han är på bättrings vägen så att hans fodervärd kan börja rida honom snart!! :)
han är hästen högst upp till vänster
det var nog allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0