tänkte berätta om brandy del 1<3

hej, jag är nervös inför imorgon och kan ej sova :( så jag tänkte berätta om den mest underbara hästen brandy.
när ajg fick brandy var jag över lyklig jag hade tjatat hur länge som helst för att få honom. Sedan gick min önska i uppfyllelse! omg, kännslan jag fick då är obeskrivlig! jag satt och log hela vägen hem när vi hade skrivit på kontrakten. söndagen den tjugosjätte september tvåtusentio! tiden gick och vi började lite på varandra! nästan inget kunde stoppa oss! emn så hände det.. han blev halt.. han var halt i 1 dag sedan fick jag rida och han var frisk, trodde vi. han gick lektion på lördagen och kastade av en tjej så hon bröt nyckel benet. på söndagen red jag honom igen då var allt som vanligt! på onsdagen var det dag igen. jag red ett vanligt pass igen och allt jag bra. jag hade skritt paous med elin som hade ronaldo som gick bort i fredags. jag sa: vad konstigt att brandy inte har blivit halt igen. hoppas han inte blir det igen!
när jag sedan började trava var han halt, inte mycket men jag kände det. sedan var han halt sen dess. vi trodde att han var frisk då och då men han blev bara halt igen. dom åkte och röntgade honom. jag var helt säker på att allt skulle bli bra, tills mamma kommer hem. jag springer ut från mitt rum och frågar hur det har gått med honom. Jag ser att mamma är gråt färdig och jag får panik! Mamma säger att han fått artros och att han skulle avlivas. mitt hjärta slutade slå några sekunder och jag kunde inte andas. jag sprang in på mitt rum och bara skrek. jag kunde inte tänka! sen den dagen var jag hos honom varje dag, satt i hans box minst en timme och bara kollade på honom, han var underbar! <3
jag fick lov att skritta honom 10 minuter varje dag, det var underbart!
dagarna gick och jag skulle till spanien! ush, det var hemst.. varje dag ville jag hem, hem till min älskade häst. på torsdagen fick mamma sms att brandy skulle åka på tisdagen. jag fick panik igen och bara skrek. vet inte varför men det blev för mycket..
mer kommer i del 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0