riktigt arg :(

hej idag är jag riktigt arg!! :(
för 1: jag och mamma skulle handla skolavslutnings klänning och jag hittade ingen :(
2: chagall ville inte komma in från hagen först och sparkade alla hästarna typ som sedan sparkade han tbx? sjukt moget ;O
3: när chagall skulle ridas flippade han ur idag igen fick sån tur e hjälp av en tjej i stallet. även hon konstaterade att han blev farlig i den situationen.
4: när jag skulle ta av chagalls benskydd sparkade han i luften vilket var väldigt onödigt :(
5: jag vill INTE stå på stora sommarbetet med honom!
6: från och med imorgon är det ridläger på lödde rk och jag får ej rida chagall för att han ska vara med
7: för att chagall har precis varit skadad och han får inte ens galopperas än? hallå? är dom körda i huvudet? ;o
8: i torsdags gick chgall ridskole lektion (innan han var frisk) spara på hästarna istället för att sätta igång dem förtidigt? ;o
9: jag är arg på mig själv för att min ilska gick ut över min söta kompisar! dumma mig!!!
10: att jag la ju ut en film på när jag red challe. ni kanske vill komma med tips men här på bloggen vill jag inte att ni kommenterar min ridning (ni får gärna ge tips om olika saker men inte min ridning, ska ni göra det så vill jag att man gör det IRL).
och till dig som skrev det: det är min dressyr tränare linda som tävlat många stora tävlingar och är en utav de bästa dressyrryttarena i sverige som har gett mig tipsen. som du ser så det du vill att jag ska göra med mina fingrar gör jag med mina ben (skänklar i varge steg) och istället för att dra hästen lite i munnen hela tiden så gör man ett lite lägre och mycket mjukare "tag" -> eftergift och till sist behöver man inte ens sitta och lirka med händerna så som du vill att man ska göra för att detta sättet är MYCKET tydligare! plus att hästen går mycket stiligare :)
sen bara så ni vet vill jag inte lägga skulden på chagall att han är som han är ibland, han är en unghäst och pigg.. så kan det vara :) han är underbar ändå :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

han kommer säkert bli jätte bra med dig:) han tramsade jätte mycket med mig i början också men sen slutade han med det efter ett tag så ni ska nog mest lära känna varandra lite bättre :)

2011-06-13 @ 10:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0