ny header och en super häst ;)

tjoflöjt!
ändrade om lute i min header ;) snyggt va?
jag gillar själv att läsa bloggar som har vi bakrund för då är det mycket enklare tycker jag, blir liksom inte så rörigt som det lätt kan bli ;)
var ute hos finaste hästen och han vart jätte duktig!
min moste hjälpte mig med honom sen gick allt bra!
först små stegrade han lite, sen bara skulle man ha mörk röst och bara :nej! asså inte skrika utan bara markera att det han gjorde var fel och det gick jätte bra! :)
har faktiskt kedjegrimskaft på honom. inte för att jag drar i det så mycket men för ett extra "säkerhetsbälte".
när han börjar "stegra" och sånt så blir det ett skarpare nej och det är mer tydligt! drar givetvis inte så att det gör onte på honom ;) men mer som en markering att om han får för sig så känns det obehagligt ;) och när han inte gör något känns det ju som om han har på sig ett vanligt grimsakaft, så ska änvända det ett tag nu tills han lyssnar på mig ;)
och btw! sommarens bästa köp är ny inköpt, jag har nämnligen fått hem och betalat min moppe ;)
provet gör jag om 2 veckor, sen kommer jag kunna åka ut till stallet när jag vill, UNDERBART ! :D
pusshej! <3
första dagen :S

Kommentarer
Postat av: josephine

vrf stegrar han? :S

2011-06-28 @ 09:46:50
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/
Postat av: mathilda

gud vad tråkigt att han börjat stegra och sånt nu :o det gjorde han ju inte innan :/

2011-06-28 @ 11:14:50
Postat av: Emelie

jag tycker att det är smar av dig att ta en sådan säkerhetsåtgärd så att ingen skadar sig

2011-06-28 @ 11:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0