Knasig Chagall! <3

idag var chagall helt knas! :S
helt plötsligt när jag stod utomhus med honom fick han panik från ingenstans och började stegra, kicka och typ galoppera på stället. så jag fick försöka ta mig in i stallet med honom där han lugnade sig lite. sen helt plötsligt skulle han gå föra mig och då drog jag tbx honom och han hade ingen kontroll så han höll på att snubbla. jag fick in honom i en box där han fick lugna ner sig. när jag skulle ha ut honom till hagen igen så fick han panik igen.. så jag fick gå in i ridhuset med honom där jag var tvungen att släppa honom för han gick inte att hålla i. där sprang han runt runt runt och var typ överlyklig i och med att han har vilat nu i snart 2 vekor så han är ju ganska pigg. jag insåg att det inte skulle gå att leda honom ut i hagen så vi fick öppna dörrarna i ridhuset som leder ut till hagen för att han skulle komma dit. väl ute i hagen var han hur lungn som helst där vi fick spänna upp tränset och sätta på grimman.
han saknade förmodligen sina kompisar och sen gjorde det inte saken bättre att han var så pigg :/ menmen! ingen skadade sig och det var bra!
knas häst! :D
sådan ryttare, sådan häst brukar man ju säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0