halt, blod, död, trampad, sparkad och elstöt

hejhej :)
som ni märker på rubriken har det varit en riktig otursdag!!
vi kan börja med det första
halt: idag var jag med filippa hos dino, och när hon skrittade så verkade han halt och han såg även halt ut. eller ja, mer stel. men sedan kom ann-louise och kollade på honom och han var sån tur e inte halt!
Blod: en tjej som heter emelie hade med sig en hund hon passade som hette ginger. medans vi väntade på ann-louise så började hon bajsa blod. ush! men förmodligen ska det fixa sig inom en vecka!
död: när filippa red dino så fick emelie reda på att hennes hunds syskon hade dött i cancer och den var bara 2 år :/
trampad: igår så blev jag trampad av challe ju.. och idag så när vi skulle ta ut dino i hagen så var där 2 hästar till som vi hade följe med (det tar typ en kvart att gå till hagen). där var det en tjej som ledde en häst som hette Zack som var väldigt svår att leda så det slutade med att jag fick hjälpa henne. denna lilla b-ponnyn var helt sjukt stark ! han lyckades trampa mig på exakt samma ställe som challe hade gjort igår så nu har jag svin ont! men efter ett tag blev det bättre och han lyssnade så hon fick fortsätta leda honom. efter ett tag så blev han jobbig igen och han trampade henne också så hon började gråta :( menmen. så skulle jag dra upp hans huvud från gräset så gick grmskaftet sönder.. sen knöt jag fast grimskaftet isf och han blev bättre efter ett tag :)
sparkad: i och med att jag knöt på grimskaftet var det lite klurigare att få utt så i hagen när jag skulle släppa honom så ser jag att gigge vänder baken mot Zack och ska sparka men att jag även stod i risk zonen men jag han flytta mig sån tur är så att sparken hamnade på min handled! och nu har jag cp ont!
elstöt: och när jag ska stänga hagen, jo tror ni inte jag får en elstöt då också? ;o
jaja :) pusshaej!'
bara för att jag saknar min lilla ponnie! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0