schema :)

tjoooflöjt!
här får ni lite om hur min och challes planering kommer se ut framöver :)
han ska få extra vila då han inte får riskera att bli överansträngd! han är ju även ridskolehäst och han går för mycket ridskole lektioner då ridklubben har brist på storhästar :(
men i vilketfall som så ska han få lite extra vila på onsdagar.
resten av mina dagar så är det hårdträning som gäller! :P våra mål är att han ska bli lättare att få i form, mer känslig för skänklen och lyssna lite bättre då han tycker att saker och ting ska vara på det sättet han vill :P
men det är framför allt formen där han är ganska svår att få allting att passa in. ibland är han svår att få i form och är sedan hur duktig som helst när han går i form men oftast är han lätt att få i form men när han sen väl går i form är han svår att rida i den :P hmm, lite kruxigt :P
på onsdagar (hans lite vilodag) så ska han få massage innan ridpasset och ridpasset är förmodligen oftast barbacka och så kommer det vara mycket frihetsdressyr och ledarskap. efter ridpasset så ska han få stretching så han inte blir stel (ska han även få efter vanliga träningar)
och sen vet jag nog inte mer :P
vet att bilden är suddig och så, men jag tycker ändå den är charmig :P

Kommentarer
Postat av: josephine

så blir det ridning alla dagar? :)

2011-07-26 @ 13:28:08
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0