Natural Horsmanship!

jag tycker att NH har blivit lite knas faktiskt :P NH har i många år förknipats med hästens bästa. Vilket det fortfarande gör men på ett väldigt knasigt sätt.
innan handlade om att man skulle ha tydliga regler för både hästen och ryttaren, rida på ett sätt som var bäst för hästen. nu mera har det tydligen börjat handla om att släppa ut sin häst i skogen? lära den sig att stegra på komando och en massa annat :S
förlåt men är så trött på alla "NH ryttare" som tror att dem är så duktiga jämt bara för att dem släpper ut sin häst i skogen.. hur bra är det egentligen, hästar är vilddjur! blir dom rädda springer dem iväg :P
och sen klagar ofta dem som säger att man rider NH på oss som "inte" rider NH. om jag tycker att jag rider på ett sätt som är bäst för hästen så kan jag också vara en NH ryttare. Om jag tycker att det är bäst för hästen att bli riden på pessoa kan jag också vara NH ryttare (menar inte att jag gör det, bara exempel :P)
förlåt om jag verkar arg men stör mig på folk som ska lägga sig i andras liv och komma med taskiga kommentarer.
alla hästar är olika, alla hästar rids på olika sätt. det finns inget som är rätt och fel (så länge man inte misshandlar sin häst dvs) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0