lugn som en filbunke

chagall har verkligen lugnat ner sig riktigt mycket och är inte alls stressad eller så på något sätt!
i början när jag fick honom kunde jag knappast ta ut honom i hagen för att han bara stergrade sig - nu kommer han till mig med öronen framåt när jag kallar på honom och går lungt efter mig!
när jag red blev han svettig på hela kroppen så att till och med shabraket blev blött, då menar jag inte lite fuktigt.. utan men kunde se svetten igenom shabraket för det var så blött! och han blev jätte svettig efter 5 minuters skritt bara för att han var så rädd för allting och jätte stressad - nu blir han lite små svettig efter hela rid passet, kan gå i vattenpölar utan problem, är nästan ända nere i havet (han är liv rädd för vatten), jag kan släppa tyglarna (knyta dom och inte hålla i dem) utan att han skulle göra något! och jag har till och med ridit ut barbacka förbi traktoroer som han var livrädd för förra gången jag red förbi dom.
det känns som om vi verkligen har kommit nära varandra och det är verkligen hur skönt som helt!
randombild men han är alltid fin ju ;)

Kommentarer
Postat av: cecilia

söt häst! är en ny läsare, så har en fråga. varför skriver du typ inget om apricot brandy som också är med på headern?

2011-07-15 @ 23:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0