Hiss och Diss

Dagens hiss går till:
syntetsadlar!
tycker att dom är snygga, biliga och fram för allt sköna att sitta i. dom väger inte heller så mycket ;) vet ej hur dom ligger på hästen men det borde vara som en valig sadel? någon som vet?
hade iaf tänkt att köpa mig en dressyr sadel när jag inskaffat pengar ;)

Dagens diss går till:

säkerhets västar! dom är osköna, man kan få nackproblem, man blir inte lika följsam med hästen, man blir stelare och man ser multi tjock ut i dem! jag säger bara ett ord: SNORKEL!
det ända bra med dem är att dem dämpar fallen när man trillar av och att om hästen skulle trampa på en gör det inte något.. men även om man trillar av med säkerhets väst tappar man ofta andan och hur bra är det?
nej en FET diss!
jag rider alltid med säkerhest väst på nya hästar, när jag rider ut och hoppar. i dressyren skiter jag i det för där ska man vara så följsam som möjligt ju ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0