dressyrträning!

hejhej :) idag vart det dressyr som stod på schemat ;) riktigt konstigt kändes det i och med att jag har ridit skogsmulle aktigt hela sommaren :P men det blir det ändring på när vi är tbx i stallet. först i början var han inte jätte pigg på att gå i form men efter lite arbete mjuknade han upp och gick i from även i galoppen. dock inte i traven för jag var mest fukuserad på att sitta ner då han är riktigt skumpig! men i skritten och galoppen var han riktigt duktig! vi närmade oss även vattnet i sjönn lite och idag kom vi så långt att han nosade på vattnet!! då fick han en godis för han var så duktig :) (han är rädd för vatten)
efter ridpasset så hade jag honom lös när jag tog av och sånt och tränade sedan lite på att han skulle gå efter mig vilket han gjorde jätte bra, vart jag än gick följde han efter! :')
duktig häst!
knääs bild!
vill även tillägga att jag har lämnat hjälptyglarna helt nu! har ridit med graman den första tiden och martingal nu senaste ifallifall men idag struntade jag i det helt och han skötte sig kanot! så nu har man lämnat det bakom sig ;) SKÖÖÖNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0