Challeman <3

nu kan jag äntligen skriva lute om min älskling ;)
han har skött sig riktigt bra dom senaste dagarna och jag är riktigt stolt över honom!
3 träningar i 1 blev aldrig av faktiskt :/ emilia skulle tömköra vilket vi hade bestämt och jag skulle rida lite ensam men ändå så att indy var nära. men ennligt chagall var det INTE populärt. så jag hängde på emilia lite för allas trevlan och efter ett tag kom annie med kantis så jag red med henne lite ;) gick jätte bra och han var hur lungn och fin som helst! dock ganska spänd vilket han har varit i stort sätt alla dagar sen jag började rida honom.
Dag 2 jag red ut med annie kl 8 på morgonen när det inte var så varmt, sköööönt! chagall var betydligt mer avslappnad och han litade på mig mycket mer, pigg och fin liten skogsmulle häst :P blev mest ute i skogen vilket var super mysigt, hittade lite nya stigar osv.
Dag 3 konditions träning på hög nivå! challe skötte sig jätte bra, var avslappnad och fin, UNDERBART! efter rid passet var både jag och challe helt slut och han nästan halvsov när vi var tbx, det små regnade lite under hela rid turen vilket faktiskt var riktigt skönt då jag var genom svettig typ :P
Idag fick lilleman vila skrittade ut barbacka på honom vilket han nog uppskattade! avslappnad och fin och det känns som om vi äntligen kan börja lita på varandra men vi har ändå en bra bit kvar ;) 
Imorgon blir det att åka ut till stallet runt 9 och rida med emilia :) kl halv 2 tar jag moppen till västra karaby för att kolla in när filippa tävlar, spännande värre ;)
uppdatering kommer att ske som vanligt fram över då jag inte har massa att plugga, nu ska jag sova :) godnatt!

jag vet att både jag och challe ser lite efter ut men bilden är slumpad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0