svååååår häst!

hejhej! :)
dagen började med att ligga och sola i båten! härligt (Y)
efter det åkte jag, mamma och pappa till challe. Han var jätte mysig att hantera från marken och från marken litar han på mig ganska mycket vilket är väldigt skönt :)
där emot var han VÄLDIGT svår i ridningen idag. Jätte omotiverad plus att vi red själva i början. När jag skulle skritta till padocken lyfte han lite men det gick bra ändå. sen ledde jag honom ist och allt gick kanon tills några IDIOTER släppte sina hundar så dem sprang fram och tbx och blåste i visselpiper osv. så chagall blev jätte rädd och ville vända tbx men efter ett tag blev han lugnare men vågade ändå inte gå närmre hundarna :( men sån tur är var annie där med Karl så hon kunde hjälpa oss och sen när dom idioterna märkte att challe inte blev rädd längre slutade dem vissa i sina vissel pipor! IDIOTER!!! och dem var typ över 60 hela bunten. typiskt kärringar och sånt! sen ville den ena tanten gå bakom challe och smacka på honom? dum huvud!
när jag väl var framme till att börja rida var han jätte uttråkad. Vi har ju typ bara 1 ställe att rida på och man kan bara göra 1 sak på varje typ så man kan förstå att han tycker att det suger ! :P
men på lördag åker vi hem, skööönt!
det var allt :)
som ni ser så brydde vi oss inte riktigt om formen och sitsen.. fick göra så gott jag kunde för att han skulle tycka att det var någorlunda kul! <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Kolla in på min blogg och ställ en fråga om det du vill veta om våran Kalifornien resa! :)

2011-08-05 @ 12:15:42
URL: http://rockabillygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0