bebis häst!

idag så blev ridningen lite typ tramsridning. Challe var jätte trött för han har gått ganska många dagar på raken nu så han behöver verkligen få sin vila idag. när vi rycktade tyckte jag att det verkade som om han hade ont i ryggen så jag kände på ryggen men han ömmade inte alls eller något så det var nog bara som jag inbillade mig. När jag sedan red så var han inte alls med. han gick och tänkte på annat typ hela tiden och lyssnade inte så bra :/ så jag övade mest på att han skulle lyssna och det gjorde han bra mot slutet (Y) Linn som var med mig fick rida på honom lite, men hon ville inte trava. i och med att jag var lite misstänksam på challe så löslongerade jag honom lite i ridhuset bara för att se om han gick orent. men han gick jätte fint och han tyckte det var skoj att få springa lite. så jag bestämde mig för att sitta upp igen och rida barbacka vilket han tyckte var mycket skojigare. I galoppen busade han lite och det tyckte jag kändes skönt får då vet man ju att han nog bara var uttråkad ;)
ridhus är inte hans favorit heller ;)
imorgon får han vila och sen blir det nog lite barbacka mysridning på lör ! :)
(går ej att ladda upp bild -.-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0