sv :)

Kajsa om graman tyglar vs halsförlängare:
Asså ursäkta men hästen använder inte ryggen bara för du har gramantyglar? Och bara för den går fint med halsen/huvudet betyder inte det att den använder ryggen. "gå på tygeln" är ett resultat från när hästen använde ryggen & bakbenen :p
ursäkten godtages :)
när man använder graman eller halsförlängare hjälper det hästen att komma i rätt form därav namnet (hjälper även ryttaren att få hästen i rätt form) ;) när hästen går med nacken börjd är hästen lättare att jobba med och få i form. Det är inte hjälp tyglarna som gör hela jobbet vet du ;) man måste jobba en del själv också. Hade graman tyglar och andra hjälptyglar funnits för att dom gjorde allt jobbet åt en hade dem ju inte hetat hjälptyglar utan typ gör jobbet tyglar :P
och som jag skrev innan som du kanske missade så använder jag inte gramanerna för att jobba min häst i form för det kan jag utan dem ändå ;) använde dem som en extra broms typ ;)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du skrev ju att hästen jobbade med ryggen om den hade graman? Och bara för att hästen går på tygeln så betyder ju inte det att den är lättare att jobba i form. Drt är ju ett resultat..

2011-07-21 @ 14:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0